Monday, September 6, 2010

tolong saya!!!

Saya kena cari baju untuk tahun ni dan juga baju untuk attend kenduri kahwin abang kat Kelantan dengan tema warna biru/turquoise..Ingat nak cari yang boleh dipakai sekali untuk 2 occasion..I mean..baju untuk Raya boleh pakai sekali untuk kenduri sebab kenduri kahwin belah pihak perempuan kat Kelantan , buat hari Raya ke-4 *tak silap la*..huhu..so..jiimat..tak payah la nak bawa baju banyak-banyak nanti pergi sana..kan an an.. (^.^)

cari yang macam ni pun ok..huhu

kalau dapat cari yang macam ni..bertuah!!

haiss..ada jual ke area sini?wuu.. sob'sob (T.T)

kang dah bengang asyik tak jumpa.. ikut hangin, pakai dress je! *tetap tutup aurat la..tak la macam gambar tu* tapi nanti ada pula mulut-mulut collect dosa ni kata aku ni dah lupa daratan la.. tak ada adat la..macam-macam la..hish.. pakai duit kau ke nak beli baju tu pun..sighh
Tolong..!! mana nak cari...huhu.memang lah banyak tapi yang cantik dan memikat hati...tak ada!! waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *sawan*. Tengah-tengah serabut nak fikir mana nak cari baju semua..berjalan-jalan through website tadi tengok-tengok dress..*as you know..saya sudah gila dress*..telah jumpa...

ini..wahh.. (@.@)

itu..wooohh (*.@) known as Kimono Wrap Maxi Dress

yang ini..wiiiih (@.~) Open Front Jumpsuit Maxi Dress

ini juga..weeeiiii (#.#) Jersey Polo Neck Maxi Dress

Tiba-tiba sangat terasa.. (T_T) diri..amat lah demok ..*gemuk demok gemok..macam ada echo la pula..haha* (-.-'")..

Terasa diri ini mahu cantik dan slim seperti mereka di atas itu..baru lah nampak cantik pakai apa yang mereka pakai..kalau tak, nanti akan kelihatan timbulnya lemak-lemak yang tak sedar diri di tubuh badan..waaa..mencacatkan pemandangan..huhu.. nanti orang yang tengok pun macam.."apa la budak ni.." Bila saya kata macam tu..akan ada suara-suara dari orang terdekat mengatakan seperti "heyy..tak ada lah..mie tak nampak macam tu lah"..dan .."eh, tak ada lah..you nampak ok je". Ok?? I don't wanna be ok..I wanna be superb..*dalam hati lah..* .. tak pun, "lah..memang kau dah nampak macam tu pun..nak macam mana lagi?"..tu pujian ke sindiran..huhu..macam dah malas nak layan je.. Tak ketinggalan juga komen-komen seperti "arr...ada lah certain parts nak kena ubah kalau nak jadi macam tu"..wehh..menusuk hati..(-.-!).. atau "tu model..memang la.yang kau nak banding kenapa?"..iye,tau..tapi model tu bukan manusia ke?aku ni apa..tak boleh ke nak jadi mcm tu.. (-.-)Kalau nak tahu..berat badan saya yang sebenarnya..untuk yang last timbang..isk..isk..susah ni nak bagitahu ni..ok ok..saya buat pengumuman..Dengan ini..saya..yang berketinggian 163cm *tak tahu lah kalau dah bertambah tinggi* mempunyai berat badan.... *drum roll please...dumm dumm dummm*............... ..... 51kg!! waaaaaaaa!! sob'sob.. Alkisahnya, 2 weeks before .. berat saya 49kg..*yaa..you read it right* ..tapi disebabkan cuti lama dan pulang ke rumah parent tercinta itu..mereka itu sangat suka menghidangkan makanan yang sangat serba salah kalau tolak untuk tidak dimakan..jadi,makan tanpa henti.. itu lah puncanya berat badan sudah naik, itu juga membawa maksud lemak di badan sudah bertambah..waaa...cedey..

Anyway..ada sesiapa boleh tolong saya?

0 comments: