Friday, September 24, 2010

tetap tersenyum

Aku pencinta
akan tetap tersenyum padanya
walau tergamam mendengar kata-katanya
terhenti degup jantung seketika
begitu juga nafas ku hendaknya

agar mereka tersenyum juga
walau hakikat tak seindah rupa
dengan apa yang ku nyatakan pada zahirnya

sedangkan batin ini terluka
bukan saja luka
malah hancur pedih tak terkata
menutup pintu harapan nyata
mengagah bermimpi di alam maya
namun ku masih sedar dan tidak alpa
tentang siapa diri ku yang sebenarnya

Aku yang tak punya apa-apa
mohon pada yang maha Esa
semoga diri ku bukan hanya insan biasa
yang ditetapkan masuk ke neraka
doa ku memohon ampun segala dosa
memaafkan kekhilafan diri dan kata-kata
sepanjang masa aku di dunia
yang bukan milik ku tentunya
temani aku selagi ada masa
sehingga waktu aku menutup mata
dan aku akan pergi dengan relanya
insyaallah
=,)

0 comments: