Thursday, June 30, 2011

I stay-out from your life
then you stay-out from mine.

You stay-out from my life
and I stay-out from yours.

Even though if I'm a single
or you are single/getting married/happy with your life/not happy/etc
or I have a lot of problems
or you have a ton of your own problems
could you just stay-out from my life
as I stay-out from yours?

Whatever happen in my life or to me,
it's got nothing to do with you anymore
and I don't wanna get involve with you either,
so
could you just stay-out from my life,
please?

To-> you-know-who-you-are-coz-you-are-the-one-who-always-give-comment-that-offended-me-in-this-blog-and-for-you-to-know-this-blog-is-not-talking-about-you-it's-about me-and-my-life. Done.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Okay, get along,
to all the readers,
do you realize what's the meaning of Ex actually? (sila klik dan baca)
ya..itu pandangan dari lelaki, sebab penulis itu seorang lelaki.
I agreed with his opinion because mine is not that difference with his.
Cuma kena terbalikkan lah.
Dalam hal  ni si Ex adalah lelaki dan yang menuturkan kata-kata adalah aku, perempuan.



Aku pun treat love seriously juga.
Lagi-lagi aku perempuan kot, gila apa asyik nak ended-up in break-up je.
Lain lah macam lelaki,umur 80 tahun pun 'cergas' lagi *cough*.
Perempuan ada tarikh expired dia. that's another story.
Jadi bagi aku, tak boleh main-main sebab melibatkan hati dan perasaan.

Dan dulu aku pun pernah ada pengalaman,
konon-konon nak jadi baik dan bagi peluang to him to come back
konon-konon mula start as a friend la but ya, it is not just a friend
tapi last-last aku balik getting hurt dengan perangai dia.
Then baru aku ingat,
"ohh..patut lah dulu break-up, dia macam ni dan sebab itu aku tak tahan nak bersabar lagi
but, wait the sec, why on earth I'm giving him chances and let him hurt me again?
as he always say that I'm hurting him too, so what are we trying to do here?
with trying to be close and getting back? Nak cari nahas untuk diri sendiri ke?
Hell NO!"


So, that is it.
Pengajaran terbaik yang menyedarkan aku
walaupun it's kind'a 'learn by the hard way' stuff
sebab dah lambat baru nak sedar,
dah terjerumus dalam selut baru nak susah payah selamatkan diri. (-_-")
Ya..aku mengaku aku tak cerdik. Sob. (T_T)
Ye lah, mana nak tahu kan jadi macam tu.
Ingat kan akan jadi lagi elok *prasangka baik* tapi jadi lagi teruk dari dulu adalah.
Tak pasal-pasal chances yang aku bagi
dia gunakan untuk salahkan aku balik susahkan dia ,hurt dia semua,
lebih baik tak payah semua ni dari mula, etc.

Eh, kau yang datang kat aku dulu kot. *kata dalam hati*
Tak pe lah, salah aku juga kan so walk-away la.
Letih nak gaduh-gaduh, saling menyalahkan sampai kiamat tak sudah.



Tapi...*the other side of me saying* 
Eh. Agak-agak lah. Bukan dia je hurt.
Aku lagi rasa bodoh kot dalam hal ni sebab
aku yang benarkan perkara ni jadi kerana tengok dia yang beriya-iya
dan aku dah warning awal-awal dah consequences semua ni,
lagi sekali, dia beriya-iya janji takkan hurt aku dan dia takkan hurt juga
TAPI
apa yang jadi??
Ungkit tak habis-habis sal kisah lama
dan mula keluar ayat-ayat tak best kait-mengait tu.
Contoh? (sila baca perenggan 'blast from the past' dalam link Terfaktab tu)
Bukan boleh ubah pun masa lalu/silam.
Dah berbuih dah cakap tak suka tapi buat juga.
Lagi sekali buat aku teringat,

"ohh..patut lah dulu break-up, dia macam ni".
Kannnnn dah kena. Walk-away jauh-jauh.
Dah. Korang tak payah nak gelakkan aku atas kebodohan aku sendiri.
I admit.



*betul marah ni sampai hp jadi mangsa balingan..hoho*












Macam kata-kata dalam Terfaktab (link aku bagi tadi)  tu,
bila ada rasa cinta berputik semula kepada Ex-we should dismiss it.
Dan aku nak tambah, dismiss it earlier.
Jangan nak dilayan perasaan berat sebelah yang hanya fikir
saat-saat baik dengan dia, bahagia dengan dia, kenangan-kenangan dulu.

Tolong lah ingatkan diri sendiri juga tentang
apa yang buat kau dengan dia boleh putus memula dulu.
Mesti sebab kau dah tak tahan sangat kan atau
kau dah cukup lelah eh letih, dengan attitude masing-masing towards each other atau
kau dah terima yang it is just not meant to be together dan
kau tak boleh go-on tipu diri sendiri bila kau tahan, things will be better walaupun
time tu kau memang rasa kau dah tak tahan dengan semua tu.

Semua itu already left behind.
Bak kata-kata keji orang Melayu,
dah ludah, buat apa nak dijilat semula.
Sebab dah tentu-tentu air liur yang dah diludah keluar dari mulut tu
dah kena tempat kotor kat lantai ke mana-mana yang diludah
semestinya ada bakteria, kena kotoran semua dan
tak sama dah keadaan dengan air liur kau yang dalam mulut belum diludah tu kan,
bersih sebab memang dalam mulut.
Ni lagi kau nak jilat balik masuk dalam mulut semua, ap yang kau fikir masa tu?
eiyuuu..that example is gross..tuih tuih..choiii.
But you got what I mean, right?

Kesimpulannya,
do us all a favor.
Jangan mulakan sesuatu yang
boleh hurt dua-dua pihak dengan angan-angan tak sudah,
lagi-lagi dengan pihak yang
kisahnya pernah berakhir dalam hidup kita.
Jangan mulakan semula kisah itu
jika tak bersedia untuk rasa sakit yang amat
dan tak serius untuk elokkkan balik keadaan korang berdua.

If YOU wanna be my lover
don't you dare to break my heart.
If YOU are already in the path to be in my lovestory,
let's make it happen till happy ending ya?
~xoxo~

0 comments: