Tuesday, June 14, 2011

aku + susu = Nestle Bliss

Untuk pengetahuan semua 
aku ni tak boleh minum susu
it's not like allergic ke apa
it's just that rasa susu tu sendiri 
buat aku rasa nak muntah kayak tanpa henti..hoho

tapi sebagai seorang perempuan
yang diingatkan meminum susu itu satu keperluan
banyak khasiat,banyak tu banyak ni,dan lain-lain lagi
maka aku cuba untuk mulakan semula cabaran
untuk minuman berasaskan susu
dengan Nestle Bliss minuman yogurt.


Ni yang biasa punya..
ada 0.5% lemak/fat tak silap aku la

yang ni dengan 0% lemak/fat

Dulu pernah minum juga (tak berapa nak ingat)
jenama Dutch Lady 
(ingat sebab tengok bentuk botol ni)
dan setahu aku Dutch Lady ni sedap
sebab kebanyakan perasa minuman Dutch Lady ni
mengikut kombinasi buah-buahan
tak ada lah macam 1 buah je kan
macam Nestle Bliss tu.
*cough*

Nestle+bliss+yogurt+drink

Tapi Nestle Bliss pun ada je yang perasa campur-campur
erm..yang campur-campur pun yang 0% lemak/fat tu
yang low fat biasa perasa Tropical&  Mixed Fruits.
*sila rujuk gambar di atas*

Jadi disebabkan my mom sekarang minum ni
dan berkeyakinan sungguh kata sedap
so aku pun cuba.

Oleh itu
akan ku catatkan 
dalam blog ni
kira macam jurnal la
tengok mana yang sesuai dan mana yang tidak
acah-cah review gitu.haha


Yang setakat ni (semalam je pun) 
dah cuba perasa Blackcurrant
sedap..tak rasa sangat susu
sebab Blackcurrant tu pekat
air yogurt pun warna gelap ungu macam tu
so for me..
ni TOP yang boleh diminum
untuk orang yang tak berapa nak terima rasa susu
macam aku ni kan.


Hari ni buka botol baru
perasa Jambu Batu
aku ni suka juga la makan Jambu
jadi expectation untuk air yogurt ni macam tinggi la
konon-konon anggap sesedap perasa Blackcurrant.
Bau Jambu Batu tu tak kuat
warna air pun macam susu sepenuhnya je?
Tekadkan hati minum..
Bismillah.........
warrghhhhhhh... (@.@)

images (200×188)
rasa susu tu pekat gila
macam rasa Jambu Batu tu 20% je
susu 80%
*terus pergi sinki cuci mulut*
Jadi nak menghabiskan satu botol tu
minum dengan tahan nafas
lepas tu 
cepat-cepat pergi sinki kumur
bagi hilang rasa susu..huhu

Oh oh..not to forget
aku pun baru-baru je nak cuba cereal Nestle Fitnesse
*kaya Nestle dok beli produk dia je..haha*

Untuk percubaan pertama 
punya lah lama fikir nak pilih yang mana
supaya tak menyesal 
takut tak boleh telan
haha
Fikir punya fikir
pilih ni
sebab terbayang
macam ni
ada kaitan tak?haha
bantai je.
Rasa cereal ni boleh tahan sedap la
tak ada lah macam tawar sangat tak ada rasa langsung.

Untuk sekarang ni perbezaan nya
asyik nak melawas je kerja perut ni
ikut sedap timing dia je nak suruh ke tandas membuang
tak macam selalu pagi-pagi je
jadi 
terasa perut ku ramping sedikit di situ..haha


Okay..tu sedikit sebanyak
untuk sehari dua punya pengalaman
yang akan datang kita tunggu dan lihat
perbezaan nya.

Mana tahu boleh jadi 
macam ni

lagi-lagi
aku suka pakai long/maxi dress
boleh lah join
cewahhh..haha

Tapi..
shape sekarang 
macam lebih kurang je 
dengan gambar atas tu
nak show off apa lagi?
*cough*

haha..
sila jangan muntah atas statement itu.haha
p/s: Gambar semua adalah dari Google.
Terima kasih.

0 comments: