Friday, July 23, 2010

hari ini
dapat tahu lagi
perkara-perkara yang tak suka untuk tahu
tapi dapat tahu juga.

bosan bila
orang-orang Malaysia ni
tak habis-habis
nak memburukkan satu sama lain
lelaki ke
perempuan ke
sama je.

kepada 'kau' manusia-tak-sedar-diri
aku tak pernah nak burukkan kau
tapi kau memang jenis mulut macam ha**m
tak apa..insyaallah
pahala aku dapat tiap kali bersabar.

aku tak pernah kacau hidup kau dari dulu lagi
nak pijak orang untuk naikkan diri sendiri
menipu dan jaja cerita sana sini minta simpati
You are so pathetic.

seburuk-buruk aku
tak pernah terlintas dalam hati nak aibkan orang melayu
macam kau buat kat aku
betul ke salah aku tak perlu tahu
bukan hak kau nak judge aku.

kau burukkan aku
sebab kau rasa kau lagi buruk sebenarnya kan
sebab tu kau susah-susah
nak buat aku dan orang lain nampak buruk dan teruk.

kau nak kata
orang bodoh
badan tak cantik
rupa tak elok
otak tak pandai
perangai tak baik

kau tu tak bodoh ke
lupa ke ilmu dan kepandaian tu
Allah pinjamkan je?

kau kutuk orang badan tak cantik
kau sedar diri tak kau tu lagi keji
kena susah payah nak jaga badan
supaya kau boleh kutuk orang lain?

kau komen rupa orang tak elok semua
rupa kau tu elok sangat ke?
yakin kat akhirat tak kena bakar muka kau yang 'elok' tu?

kau sibuk nak banding
yang otak kau lagi pandai dari semua orang
kalau kau pandai sangat
kenapa pula kau masih lagi ada
di kalangan orang-orang yang kau kutuk ni?
dah tentu sebab kau pun lebih kurang
atau lebih teruk..haha.
lu pikir la sendiri!!

kau tak habis-habis
nak mengata perangai orang
banyak yang tak elok je
sedar tak kau tu sebenarnya
lebih berisiko masuk neraka
lagi awal dari orang
yang kau kutuk perangai tak baik tu?

walaupun hanya dengan sekelumit
perasaan busuk hati dan benci
itu dah cukup
untuk membuatkan
kau lagi tak baik dari semua orang
yang kau kata tak baik..

tak ada siapa yang sempurna
termasuk kau..okayy!!!

0 comments: