Tuesday, December 14, 2010

cemburu lagi


ok.ok
memang semua orang ada perasaan cemburu kan
tapi orang macam aku ni
cemburu tu tanda aku kisah
tanda aku ambil tahu tentang seseorang itu
tanda aku defensive untuk tak nak ada risiko
atau tak nak get hurt
terutama dalam hubungan yang ada commitment
dan macam-macam lagi.

cara aku cemburu memang pelik
kadang kadang tu nampak macam tak perlu nak dicemburu pun
tapi aku tetap cemburu
sebab aku boleh nampak
apa yang orang tak nampak
atau tak sampai akal lagi nak berfikir tahap tu
~tahap berjaga-jaga lebih ni..haha~

cemburu juga boleh jadi signal untuk orang yang mengenali aku
untuk lebih bersedia
sama ada bersedia untuk dengar pertanyaan tanpa henti macam polis
atau kemarahan yang sukar dibendung
atau aku akan buat derk langsung.
paling bahaya bila aku buat derk
sebab kemungkinan untuk aku membalas dendam
atau membalas cemburu agak tinggi
atau dah tak ada hati nak kisah.
so beware
sama ada
YOU ada buat salah
atau terlebih sosial tak sedar diri dan dunia
atau mungkir janji sendiri
atau melanggar syarat yang ditetapkan
atau berperangai agak keji/menyakitkan hati
atau..apa apa yang boleh menimbulkan isu
~YOU know me~

yaa..I admit..now tengah cemburu lagi.
yeayyy!! *sarcasm*
(o.0)

0 comments: