Saturday, December 25, 2010

bila aku tak ada

agak-agak la
bila aku dah tak ada nanti
ada orang rindu aku tak?
siapa ek?

first (pada pandangan aku la)
mesti parent aku kan
especially my mom
sebab bila aku dah tak ada
dah tak ada lagi driver dia
tukang celoteh dengan dia masa masak kat dapur
yang cium pipi dia pagi-pagi bangun dari tidur
haha..aku rasa aku yang akan rindu saat tu lebih dari dia..


second (pada pandangan aku juga)
my bestfriends a.k.a kawan rapat
erm..si Pinat
sebab dari dulu sampai sekarang
masalah kami berdua
selalu lebih kurang je related nya
kalau aku kena A, dia kena B
kalau aku kena B,dia pula kena A..
haha..mungkin la kot dia nak rindu aku.
erm..si Afiq
sebab dari dulu
dia selalu ada waktu aku betul-betul
jadi 'ugly duckling'..haha
menangis sebab frust dengan boyfriend
atau frust dengan diri sendiri
atau sunyi bila seorang diri je..
haha..mungkin la dia nak rindu aku
itu pun kalau girlfriend dia tak penuh dalam otak dia
ada la juga ruang dia nak fikir/rindu aku kan..hoho
erm..si Sarah
sebab dari dulu
kalau perangai gila-gila
memang masuk sangat aku dengan dia
gelak tak hengat dunia punya..wawawa
even masing-masing sibuk sangat sekali pun
bila ada peluang, hang-out juga
walaupun masing-masing sibuk
lagi-lagi dengan yang tercinta ..ahakz
haha...itu pun kalau la dia rindu aku kan
erm..si Hazirah
sebab dulu
ada orang kata muka kami hampir serupa
macam kembar la kata
cuma beza dia comel lagi dari aku
ciss..aku cemburu..haha
tapi, dia la banyak tegur/ingatkan aku
bila agak-agak aku ni dah nak buang tebiat
nak memberontak ke apa kan
mengamuk ke
tapi dia nye mengarut pun boleh tahan gak kadang-kadang
bantai gelak tak hengat juga..
haha..kalau la dia rasa boleh rindu aku

setakat ni nama mereka yang aku terlintas
kawan-kawan lain banyak nak sebut
tapi macam malu je kalau sebenarnya
tak ada seorang pun akan rindu aku
bila aku dah tak ada nanti..hoho
berkenaan nama-nama yang di atas tu
aku bajet je sebab-sebab mereka akan rindu aku
tapi entah betul entah tak
wallahualam...tunggu aku dah tak ada la kot baru boleh tahu..kan.

third (sememangnya pandangan aku sendiri je)
yang tercinta kenapa tak mengaku boyfirend je.*shy*
tupun kalau dia rindu
agak-agak dia rindu tak?
lagi-lagi bila aku dah tak ada
dan dia mungkin sudah ada pengganti
adakah dia masih akan rindu aku
atau terus lupa
ye lah..dah bahagia dengan orang lain
buat apa nak rindu pada orang yang dah tak ada di dunia
tak best nya jadi macam tu
haha..tapi bila aku dah tak ada
aku dah tak boleh nak cemburu
sebab dah aku yang tak ada kan
bukan hak aku lagi
bukan dalam kemampuan aku lagi
kalau aku jadi hantu sekali pun
aku tak boleh cemburu
dan harap dia akan tetap sayang aku
rindu aku
atau tak cinta orang lain
sebab tentu dia ingin teman
ingin kahidupan berkeluarga
ingin zuriat yang nyata
itu hakikat yang harus aku terima..kan.

fourth (pandangan sendiri lagi)
si Bunny
ahaha..nak pula si gendut tomey tu rindu aku
dah asyik-asyik aku je buli dia
agaknya dia pun lagi suka aku tak ada
rileks je dia nak lepak-lepak manja dalam rumah
lagi-lagi bila ibu dan ayah manjakan dia
ye lah..tu je seekor kucing kat rumah
dah macam anak tunggal pula
ciss..mengalahkan aku kadang-kadang manjanya
haha..kalau dia faham erti rindu tu apa.

bila aku dah tak ada
ada tak orang akan doakan kesejahteraan aku di 'sana'?
ada tak yang akan rindu aku?
ada tak yang tetap sayang aku..cinta aku?
ada tak?agak-agak nya?

0 comments: