Wednesday, October 27, 2010

bercinta


maafkan aku
atas segala kekhilafan ku

maafkan aku jua
sekiranya apa yang ku bicarakan secara terbuka
tidak menggambarkan kecerdikan dan tersalah kata

namun aku perlu tahu
adakah bercinta itu
salah di sisi agamaku?

adakah perbuatan dan keinginan
menyintai itu
adalah beban dan
akan menjadi dosa bagi ku?

ya..ku akui
cinta yang agung untuk Ilahi
cinta yang tidak terbelah bahagi
untuk keluarga yang dihormati
namun ada satu yang masih ku cintai
si dia yang bertakhta di hati
dan mengharapkan aku menjadi suri
untuk rumahtangga kami
insyaallah jika ada rezeki
yang Allah bagi..

tetapi..
adakah itu berdosa
bagi aku, seorang hamba
untuk bercinta sesama manusia
mengikut fitrah sedia ada?

kisah ini ku kongsikan
bersama kalian
bersama kita renung-renungkan

p/s: klik pada gambar untuk bacaan lebih jelas.


























0 comments: