Monday, January 11, 2010

Ceritera si Bunny kucing..

Hari ni aku habiskan masa dengan ibu ku tercinta dan Bunny tersayang sambil cuba *bukan cuba,memang* mengubahsuai rupa paras blog ku.Hasilnya..seperti yang anda semua lihat sekarang ni.Ok tak?Ke tak ok?Ke ok ok tak?Ke...*ok ok umi.dah boleh stop tanya*

Anyway,dalam pada aku membelek-belek page,gambar dan semua sambil ditemani Bunny yang asyik tidur je *tu kira teman ke tu..haihh.takpe*, terlintas di fikiran "eh,Bunny dah dekat 2 tahun dah dengan kitorang..bukan bagi jangka hayat kucing dah makin tua ke?eh eh..*dah start sedih* nanti Bunny tua..then sakit tua..then..then..then...waaa..nanti jadi macam Apit (our first female cat,mati sakit tua kat kawasan dapur rumah) dan juga macam Kiddy ~die young~ wuuuu..then nanti..nanti..sedih sangat..sebab dah tak ada siapa teman kat sebelah *walaupun dia tidur je sepanjang masa dari petang sampai ke malam* tapi still ..still...".My mum punya response towards my panic senang je "Tak ada lah!! Risau sangat lah". Aku dengar.. dan sambil berlalu pergi..haihh..
By the way,aku adopt Bunny kat Hartamas.Dengan price RM50 payment for spaying (spay/neutered/kasi memang mereka dah buat awal-awal untuk mencegah kehamilan tak terancang.Tau je la kucing kan,jumpa partner mesti 'aktif'.).Bagi aku tu dah cukup murah dan affordable as Bunny pun half Persian and other breed.Kalau nak beli kat petshop mesti dah sampai RM900-RM1500,so daripada beli baik adopt je.Itu pun bernasib baik jumpa yang ada baka.

Kalau nak tahu macam mana dan di mana nak adopt kucing atau anjing kat Hartamas,boleh check info di sini--> http://www.rescue2rehome.blogspot.com/. Mereka ada buat senarai kucing dan anjing yang ada untuk give away for adoption.

Atau pun boleh klik di sini--> http://kuchingku.blogspot.com/ untuk yang cari kucing sahaja untuk adoption.

Tempat adalah sama iaitu di Hartamas Shopping Centre @ Plaza Damas yang beralamat di 60 Jalan Sri Hartamas 1, Sri Hartamas, 50480 Kuala Lumpur.

Nak lebih senang klik di sini untuk peta/map bergambar--> https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiu13f3DHhbG0Y0pcmj8xWU8Kndex0EHfiq4W1C5ixq4yIyOSGbfc94NLZCCajRneKWidwN2Umb1deZ-H5YRUgAUMEjdiXLfJtuGkV_L1qj3ywSuQtAoPGwOZoQdQEwLKeOnu8rw3-tiVej/s1600-h/hartamas001.bmp .

Ok ok..nak lagi senang,tengok je haa aku uploadkan..haiss manja nya.



Ok,sambung.Bunny (nama tu diberi sebab hidung dia tak berhenti bergerak mcam arnab,that's why..)ketika itu berusia 5 bulan,sangat manja dan comel dan adorable dan dan dan..*lebih kurang muka ni*, so dengan sebab itu aku tertipu untuk membawa nya pulang.Masa tu aku adopt Bunny senyap-senyap tanpa pengetahuan family sebab tak nak dihalang dan dilecture..*ehehe..family,are you reading this?i'm sorry*.Aku bawa gi rumah sewa yang ketika itu di Kuala Selangor (tinggal berdua dengan Kak Shila).Dalam kereta,kucing tu bukan main manja dan sopan je duduk diam-diam,cute and so innocent.Tapi sampai je rumah..terus macam inspektor check dan pantau seluruh keadaan rumah *tu boleh terima lagi* pastu terus garang dan tak nak dekat dah.Apatah lagi kalau panggil meow meow pun.Haihh...pegang pun tak dapat.Lari je.Datang sekejap sebab nak makan lepas tu buat 'derk' balik kat aku.Eii..aku 'hangin' je dengan kucing ni.*itu lah sebab nya rasa tertipu tu,rasa macam dia berlakon manja je the whole time dan tunggu sampai masa tunjuk attitude sebenar tu..* Tak apa.Kita tengok sampai bila dia nak macam tu.Aku pun buat 'derk' juga kat dia.miahahahaha *gelak jaga hati*.


Sampai tempoh dekat-dekat 2 minggu-sebulan macam tu baru dia datang kat aku dengan sendiri nya untk main-main dan manja-manja dan juga minta makanan seperti biasa *sighh..*.Masa mula-mula tu aku tengah tengok tv seorang diri kat ruang tamu,tiba-tiba dia datang dan terus landing..miahahahaha..*dalam hati,aku sangat berbangga.Dia datang juga akhirnya*

Ni dia tengah cuba nak tarik perhatian sebab aku buat 'derk' kat dia *aku balas dendam..ahakz*


Tak lama kemudian terus landing dan bumm!.tidur...*ye,yang coklat tu kaki aku.Jangan tanya kenapa kulit tak cerah*


Sangat tenang tidur nya..alahaiii.. *hati cair..*

Tidur lasak rupanya si kucing ni.Terlentang kepala sampai nampak taring.

Haa..pandangan jelas lagi..kucing yang tidur mulut menganga walaupun tak luas sangat but still..

Jadi semenjak itu our bond become stronger..ecececehh.Kalau kamu semua perasan di sebelah kanan sidebar tu ada tempoh pengiraan berapa lama this cute cat has been with us.Banyak kenangan lagi-lagi dia tidak menyusahkan contoh macam tak berak merata-rata sebab dah toilet-trained,tahu jaga rumah supaya kucing lain tak masuk,senang nak dimandikan,banyak lagi..owhh Bunny I heart You!! :)


Perlu ke nak lelap atas fail aku juga..?saja je..

Kucing yang tidur dengan lidah terjelir..terima kasih.

Smart nya lah..*eh eh..puji yang mana ni..ahahaha*

Sungguh kurang sopan anak dara tidur begini..ahakz

The sisters *erk*

See! Dia memang sengaja je kan.Tadi atas fail ni my laptop pula..

Menunggu di atas puncak. eh eh bukan.atas dashboard *ye ke benda ni panggil dashboard?*

Dengan baju separa-bogel kerana tidak menutup bahagian belakang.

Dengan baju suit yang lengkap.Ala-ala banduan gitu. *Bunny,cover sikit perut muncit tu*

Dia ingat dia model ke pose macam tu.Dengan buat muka comel macam tu..ha Bunny?ha.?




Mampu ke nak keluar dari situ..kita saksikan..nyahahahhaaahha

Pelakon: Bunny

Cameraman/Producer: Cik Umi

Props: Kotak peti ais baru beli


0 comments: