Thursday, March 31, 2011

diri sendiri

pernah rasa kamu hanya ada diri sendiri?

seperti diceritakan oleh Blank**

"Aku cuma beban pada dia. Satu kesusahan yang nyata, Aku bukan yang dia inginkan. Aku sekadar 'perempuan'. Yang tak punya nilai berharga. Kawan-kawannya lagi berharga dari aku. Duitnya lagi mahal dari harga diri aku yang dia letakkan. Dia kata aku pilihnya bukan kerana cinta tetapi hanya untuk menghancurkan dia untuk kepentingan ku. Kata-katanya lahir dari hati. Apa lgi yang aku harapkan lagi?

Aku tak ada ibu yang menyayangi. Aku tak ada ayah yang memahami. Aku tak ada kekasih yang tulus mencintai. Aku tak ada kawan-kawan yang sentiasa menemani. Aku tak ada sesiapa selain Ilahi.

Tapi aku ahli neraka, yang menimbulkan benci pada sesiapa saja. Mana sepatutnya aku pergi? Aku tak punya apa-apa lagi. Aku hanya sendiri.

Terima Kasih,
kerana buat aku sedar,Pill**."

Sedih bukan..Aku hanya mampu terdiam tanpa berkata apa-apabila terdengar luahan hatinya.Kenapa ia terjadi? Adakah betul cinta dan kasih sayang itu boleh jadi sesuatu yang menyakitkan?Atau sememangnya itu ketentuan yang ditetapkan?

Kadang-kala bila jadi sesuatu seperti ini membuatkan kita terfikir sendiri
adakah memang sebenarnya
kita hanya ada

diri sendiri?

0 comments: