Saturday, August 7, 2010

bila saya tiada nanti

bila saya tiada nanti
jaga lah diri
dan juga family
tak perlu diucap lagi kata benci
atau pun sakit hati
insyaallah saya akan pergi'

kerana kata-kata itu
yang telah kamu lafaz kan pada ku
membuat kan aku terkaku
tergamam dan terkedu
mendengar setiap patah ayat kamu
menusuk terus ke kalbu
jantung ku
hati ku
semangat ku
dan juga nyawa ku

kata-kata dan makian
terang-terangan
menghancurkan harapan
mematikan lamunan
meningkatkan tekanan
meleraikan pegangan
menjatuhkan langit angan-angan
keluar dari dunia khayalan..

bila saya tiada nanti
harapnya akan punya sedikit waktu lagi
sebelum waktu itu sampai menarik ku kembali
ketemu Ilahi
agar bisa aku melihat kamu yang dicintai
cukup hanya sekali
untuk yang terakhir kali
walaupun kedudukan kamu sayup jauh dari posisi diri
kerana ku tahu diri ini dibenci
dan tak akan lagi muncul dalam mimpi..

0 comments: