Wednesday, January 12, 2011

bosan

bosan.ya.aku sudah bosan.
buat baik orang pijak kepala
buat jahat orang tak habis-habis mengata

bosan.ya.bosan lagi
nak buat itu ini
tapi semua tak kena serba serbi
ada je yang tak sempurna di hati.

bosan.ya.teramat bosan
bila dah rancang tak menjadi
yang selalu dengar kat telinga ni
"sabar" dan kena usaha lagi..
agak-agak la wey
buat apa nak merancang kalau tak menjadi?

bosan.ya.salah aku bosan.
aku tak salahkan sesiapa
apatah lagi Yang Maha Esa
sebab semua keburukan datang dari aku jua
jadi yang membaca kat luar sana
tak payah nak sound aku dengan sekasar bahasa
aku masih ingat dan sedar tantang apa yang aku perkata.

peringatan terhadap 'salah-satu-punca-kebosanan'
kau jaga hal kau
aku jaga hal aku
kalau aku tak kacau kau
kau boleh diri jauh dari aku,hal aku,hidup aku.

THANK YOU!!

0 comments: